lördag 29 december 2012

Konståkning


Jag fick en förfrågan i november månad: "Skulle du kunna sy en konståkningsdräkt?"
Oj... Ja, vet inte, måste fundera... Ja, det är klart att jag kan!
Jag har ju sytt det mesta egentligen, så ... varför inte?

Jag fick en skiss på hur den skulle se ut och vilka tyger det handlade om. Baddräktstyg, fuskpäls och chiffong. Hon som ska ha den är 13 år och tävlar för Konståkarna Borås. Temat är "Narnia" och tävlingsdatum är 5 jannuari 2013.  Vilken härlig utmaning!
Skapandeprocessen var i full gång och jag började sy på den strax före Jul. Jag fick låna en äldre dräkt för att kunna rita ett mönster och bestämde mig för att den skulle vara klar den 28/12. Just det, medan ni andra höll på med skinka och sill så satt jag i min lilla hörna och sydde en konståkningsdräkt!
Massor med detaljer.
Fuskpälsen var så verklig.
Chiffongen var så hal...
Men det börjar se ganska bra ut.

... och Lina och hennes tränare blev nöjda.
Och mamma också...
Tack för utmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar